Iron Man Mark IV

Rabu, 14 Ogos 2013

ARTIS : Sophia Ridza ( 소피아 )

pembaca misteri





بِسۡـــــــــمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡـمَـٰنِ ٱلرَّحِـــــــيمِ

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Salam 1 Malaysia dan apa khabar semua ? ..hari nie Bain nak memberi biodata dan informasi seorang Artis Wanita yang berasal dari Malaysia .

Sophia Ridza Ialah seorang Pelajar di Korea dan di kenali ramai di Korea sebagai seorang artis dek kerana beliau pernah menjadi panel di dalam rancangan Global Talk Show di Korea iaitu Chit Chat Of Beautiful Ladies. Sila Angkat tangan kalau korang kenal Sophia Ridza nie? Mungkin 2/3 orang je yang angkat ? hahah...

Di Korea Sophia Ridza dikenali sebagai barisan selebriti atau golongan artis tetapi di Malaysia beliau di kenali sebagai seorang pelajar ! ..Sungguh pun begitu bain cukup kagum dengan die?

     Biodata Sophia Ridza :

  • Nama : Sophia Ridza
  • Nama Penuh : Sophia Suraya Binti Ridza Abduh
  • Hangul : 소피아
  • Umur : 30 Mac 1985 ( 28 tahun )
  • Tinggi : 168 cm ( 5 ft 8 in )
  • Berat : 55kg
  • Belajar : B.S in Electronic Electrical Engineering, Korea University
  • Kerjaya : Pelajar, Artis, Model, Engineer 
  • Rancangan : Chit Chat Of Beautiful Ladies 
  • Status : Single
  • Popular sejak : Chit Chat Of Beautiful Ladies ( 2008-2009 )
Selepas dua tahun Sophia bersama rancangan tersebut, tanpa diduga, pada suatu hari rancangan tersebut di datangi seorang jejaka ‘gentleman’ Korea bernamaJang Dong Ock yang melamar Sophia secara LIVE. Diulangi, secara LIVE yang membuatkan Sophia tersipu-sipu kebingungan.
Dong Ock sebenarnya dah jatuh cinta pada si Sophia ni sejak pertama kali Sophia terlibat dalam rancangan tersebut. Kira cinta pandang pertama tanpa diketahui Sophia. 

Samalah macam cinta pandang pertama korang kat Lisa Surihani cuma yang bezanya, korang takkan berani ngadap muka Lisa tu untuk propose dia. Hehehe. Melihat gelagat lelaki se’gentle’ Dong Ock melamar Sophia dengan teramatlah berani, membuatkan sesiapa sahaja lelaki di dunia ini pasti tercabar.
Lihat video kenangan bersejarah dalam hidup Jang Dong Ock dan lebih-lebih lagi pada Sophia Ridza.

Cerita lama je nie :P

 







2011-2013 punya story Mory ..

Sophia Ridza Telah pulang ke malaysia sekitar tahun 2011 dan sekarang Beliau telah bekerja di bawah syarikat LG . walaupun begitu Sophia Ridza amat di ingati di Malaysia dan bain amat kagum dengan Seorang wanita melayu Malaysia yang pertama kali menjadi artis di Korea serta mendapat nama dan di dikenali ramai di sana?..Emma Maembong pon tak dapat u Ollssss

Bayang kan !! kalau Sophia Ridza di jempot datang ke Runing Man ? ahaks ..wahh so sweettt ! 

Apakah Hubungan Sophia Ridz Dengan Aiman Hakim Ridza ?


Aiman Hakim Ridza sebenarnya adik kepada Sophia Ridza Jika ingin ketahui lebih lanjut sila baca ENTRI seterusnya mengenai Aiman Hakim Ridza DI SINI

P/s : gambar serta laman web beliau tak dapat dikesan :'(

    IKHLAS DARI :



TERIMA KASIH KERANA SUDI BACA ENTRI NI ! SILA KOMEN DI BAWAH YEA...

Comments
0 Comments

Tiada ulasan:

COPYRIGHT BY : BAIN ZUYAHIR 2013